Getuigenis: de fietsbijstand van Ethias

In de afgelopen zomer kreeg Blue-bikegebruiker Edgar op weg naar zijn werk te maken met een lekke band. Hij belde de gratis fietsbijstand van Ethias op om gedepanneerd te worden. Edgar koos ervoor om de interventie pas na zijn werkuren te laten plaatsvinden. Hij mocht tegen het einde van zijn werkdag terugbellen, zodat hij en de depanneur op hetzelfde moment aan de defecte Blue-bike zouden staan.

"Toen ik terugbelde, werd ik direct naar de juiste persoon doorgeschakeld, die ook al het dossier op het scherm had. Het was een heel aangename ervaring en de administratieve werking verliep erg vlot."

De assistentie zou iets na 17 uur aan de Blue-bike staan, wat Edgar ook kon lezen in een bevestigende sms. De depanneur had enkele minuten vertraging opgelopen door een vorige interventie en liet dat zelf per telefoon weten aan Edgar.

Nog heel eventjes moeten wachten, maar Edgar en de defecte Blue-bike werden netjes afgezet aan de oorspronkelijke ontleenlocatie. Edgar kon de fiets weer inleveren en meldde het defect aan de automaat.

"Ik blijf Blue-bike graag verder gebruiken. Het is een heel handig systeem en dit was nu, na 7 jaar, de eerste keer dat ik assistentie nodig had."

Fietsbijstand voor Blue-bike

Val je in panne met je Blue-bike en ben je 1,5 kilometer van je ontleenlocatie verwijderd? Bel dan de gratis fietsbijstand van Ethias op het nummer 011/ 28 28 28 (of +32 4 220 3040 voor een Franstalige service). 

Meer over de fietsbijstand van Ethias voor Blue-bike